صفحه اصلی ارتباط با ما تبادل لینک
آندروید جاوا تم موبایل سیستم عامل سیمبین
تاریخ : شنبه ۴ آذر ۱۳۹۱ | ۱۰:۳۱ قبل از ظهر | بازدید : 1286

غذاهایی که شانس باروری را افزایش می دهد


توجه : مطالب زیر از سایت های مختلف گرد آوری شده است و صرفا جهت جستجو گر اتوماتیک سایت نمایش داده میشود در صورتی که مطلب غیر اخلاقی یا خلاف قوانین کشور مشاهده نمودید لطفا از طریق این صفحه به ما اطلاع دهید
توجه : مالک این سایت و خود این سایت هیچگونه ارتباطی با مطالب جستجو شده از سایت های مختلف ندارد و هیچگونه مسئولیتی را نمیپذیرد تمام مطالب این سایت به صورت خودکار و با استفاده از ربات های جستجوگر مانند گوگل در این سایت درج میشوند
توجه : این سایت در ساماندهی سایت های اینترنتی ثبت شده است و آدرس و مشخصات حاصب آن در آن موجود است
توجه: این سایت یک سایت جستجوگر مطالب است و مطالب به صورت خودکار از وبسایت های فارسی بازنشر میشوند.
توجه: این سایت به صورت اتوماتیک کلمات رکیک و غیر اخلاقی و محصولات غیر مجاز را فیلتر میکند ولی اگر برنامه نتواند آنها را فیلتر کند آنهارا نمایش نمیدهد از این رو از شما پوزش میطلبیم

رژیم غذایی خود را بهبود ببخشید. هرچه زودتر "بهتر غذا خوردن" را آغاز کنید، احتمال حامله شدن شما افزایش پیدا می کند. در مردان و زنان (هر دو)، باروری و غذا به هم مرتبط است. شما باید به استفاده از یک رژیم غذایی متعادل پایبند باشید تا احتمال حامله شدن و به دنیا آوردن یک فرزند سالم را افزایش دهید. هر روزه چندین وعده میوه، سبزیجات، غلات (مانند نان گندم کامل)، و غذاهای سرشار از کلسیم (مانند ماست، پنیر و شیر) مصرف کنید.
 برخی مواد غذایی و ویتامین های خاص (مانند ویتامین های C و E، روی، و اسید فولیک)، برای تولید اسپرم سالم بسیار اهمیت دارند. دریافت نکردن مواد غذایی کافی ممکن است بر پریود شما تاثیر بگذارد و پیش بینی زمان تخمک گذاری را دشوار کند. همچنین اگر مقدار زیادی وزن از دست داده باشید یا بیش از حد چاق شده باشید، ممکن است اصلا باردار نشوید.
 از چه چیزهایی باید اجتناب کنید؟ در صورتی که هنوز هم چیزهای زیادی را می توانید بخورید و عوارض ناشی از حاملگی موجب نشده اند که خوردن بسیاری از مواد غذایی را فراموش کنید، باید برخی تغییرات را در برنامه غذایی خود اعمال کنید. چند توصیه مهم این است که مصرف الکل را متوقف کرده یا به ندرت الکل بنوشید؛
 استفاده از داروهای روانگردان را متوقف کنید و در صورتی که دخانیات مصرف می کنید، از مصرف آن نیز پرهیز نمایید. همه این مواد یا عادتها ممکن است اثرات سوئی بر جنین در حال رشد در شکم شما بگذارند. همچنین ممکن است مایل باشید که استفاده از چای و قهوه را نیز متوقف نمایید. نتایج تحقیقات در مورد اثرات کافئین و تئین بر باروری، یکدست و صریح نیست. متخصصان عموما بر این باورند که مصرف کم تا معتدل کافئین (یعنی کمتر از 200 میلیگرم در روز، یا برابر با سه فنجان قهوه یا چای پررنگ)، بر قدرت باروری شما تاثیر نخواهد گذاشت؛
 اما پزشک شما ممکن است توصیه کند که مصرف آنها را کاملا قطع کنید تا از سلامت خود و جنین خود مطمئن باشید. انواع ماهی در حالت کلی یک غذای بسیار سالم است، اما میزان جیوه در برخی از آنها بسیار بالا است، که ممکن است برای کودکی که در شکم دارید خطرناک باشد. از آنجا که جیوه می تواند در بدن شما انباشته شده و تا یک سال از بدن خارج نشود، بهتر است استفاده از ماهیهایی که میزان زیادی جیوه در گوشت خود دارند (مانند کوسه ماهی، swordfish، king mackerel و tilefish) را پیش از اقدام برای حامله شدن، متوقف کنید.
در عوض، می توانید از ماهیهایی که سطح کمتری از جیوه در گوشت خود دارند (مانند ماهی آزاد یا قزل آلا) یا کنسرو ماهی تون، یک تا دو بار در هفته، استفاده نمایید. در دوران حاملگی، از گوشتهای فرآوری شده مانند کالباس یا بوقلمون پروسس شده به میزان بسیار کم استفاده کنید و گوشتهای دودی یا خام را نیز کلا کنار بگذارید. در صورتی که حامله هستید، حتی هات داگ یا غذاهای آماده را نیز باید آنقدر گرم کنید تا بخار از آنها بلند شود.
 از یک مکمل غذایی حاوی ویتامین و مواد معدنی استفاده نمایید هرچند شما می توانید اکثر نیازهای غذایی خود را با استفاده از یک رژیم غذایی متعادل تامین کنید، اما بسیاری از متخصصین بر این باورند که حتی کسانی که سالمترین و مناسب ترین رژیم غذایی را دارند نیز می توانند از مکملها استفاده نمایند. شما ممکن است به این نتیجه برسید که استفاده از یک رژیم غذایی خوب و مکفی خصوصا هنگامی که سر کار می روید یا از بقیه کودکانتان مراقبت می کنید، دشوار خواهد بود؛
 در نتیجه با استفاده از ویتامین های مکمل دوران حاملگی می توانید اطمینان حاصل کنید که اسید فولیک و سایر مواد مغذی اساسی را به میزان کافی دریافت می کنید که در نتیجه شانس حاملگی سالم در شما افزایش پیدا می کند. به خاطر داشته باشید که این مواد صرفا به عنوان مکمل مناسب هستند و نمی توانند جایگزینی برای یک رژیم غذایی مناسب باشند. همچنین از آنجایی که مولتی ویتامین هایی که بدون نسخه نیز به فروش می رسند ممکن است حاوی مقادیر بسیار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی باشند که احتمالا برای کودک در حال رشد شما مناسب نبوده یا حتی می تواند خطرناک نیز باشد، بهتر است از قرصهایی که ویژه خانمهای حامله تهیه شده اند استفاده کنید.
 کسانی که از رژیمهای غذایی گیاهی استفاده می کنند نیز ممکن است به مکملهای ویتامین های D و B12، به همراه پروتئینهای اضافی، نیاز داشته باشند. بهتر است درباره مکملهای غذایی دوران حاملگی که برای شما مناسب یا ضروری است، با پزشک خود مشورت کنید. حداقل 400 میکروگرم در روز اسید فولیک مصرف کنید ثابت شده است که استفاده از این ویتامین ، خطر بروز بیماریهای مادرزادی در مجاری عصبی کودک مانند Spina Bifida را کاهش می دهد؛ همچنین استفاده از این ویتامین به کاهش میزان بروز سکته های قلبی و مغزی، سرطان و دیابت، مربوط می باشد. اکثر خانمهایی که حامله هستند باید حداقل روزانه 400 میکروگرم (0.4 میلی گرم) از این ویتامین را مصرف کنند.
 اگر در خانواده شما سابقه بروز بیماریهای مادرزادی مجاری عصبی وجود دارد یا از داروهای مربوط به حملات صرعی استفاده می کنید، ممکن است پزشک به شما توصیه کند که مصرف روزانه خود از این ویتامین را تا 4000 میکروگرم (4 میلی گرم) افزایش دهید، و مصرف آن را از یک ماه پیش از حاملگی آغاز کرده و تا انتهای سه ماهه اول حاملگی ادامه دهید. ویتامین های دوران حاملگی که بدون نسخه فروخته می شوند در صورتی خوب هستند که مقدار اسید فولیک آنها بیشتر از حداقل توصیه شده (بین 600 تا 800 میکروگرم) باشد؛
شما در کل طول حاملگی به این مکملها نیاز خواهید داشت. بعلاوه می توانید از غذاهای سرشار از فولات (سبزیجاتی که رنگ برگهای آنها سبز تیره است مانند اسفناج یا کلم پیچ، مرکبات، حبوبات، سبزیجات، حبوبات کامل، و نانها یا غلات غنی شده) استفاده کنید. اسید فولیک از جمله اسیدهای محلول در آب است، در نتیجه اگر مقدار بیش از حدی از آن را استفاده کنید، بدن شما قادر است تا مقدار اضافی را دفع نماید. اما محلول بودن این اسید در آب، یک جنبه منفی نیز دارد: در حین پختن سبزیجات با آب، مقدار نسبت زیادی از این اسید در آب حل شده و به بدن شما نخواهد رسید؛ پس بهتر است سبزیجات را در مقدار کمی آب پخته یا بخارپز کنید تا فولات موجود در آنها حفظ شود.
 برخی از خانمها از این قاعده کلی مستثنی هستند: استفاده از مقادیر زیاد از فولات، ممکن است موجب شود که کمبود B12 به چشم نیاید، که این مشکل گاهی اوقات در کسانی که از رژیمهای غذایی سبزیجات استفاده می کنند، مشاهده می شود. در صورتی که گمان می کنید این خطر برای شما وجود دارد، با پزشک یا مامای خود مشورت نمایید. وزن ایده آل برای بدن خود را مشخص نمایید هنگامی که می خواهید حامله شوید، بهتر است در وزن ایده ال خود باشید ؛
در این صورت وزن بدن شما در زمان حامله شدن به وزن استاندارد و توصیه شده نزدیکتر خواهد بود. اگر اضافه وزن یا کمبود وزن داشته باشید، حامله شدن برای شما دشوارتر خواهد بود. همچنین خانمهایی که اضافه وزن دارند با عوارض بیشتری در دوران حاملگی یا زایمان مواجه خواهند شد؛
 احتمال به دنیا آوردن کودک کم وزن نیز در خانمهایی که کمبود وزن دارند، بیشتر است. مادامی که از یک برنامه غذایی مناسب (که چربی آن کم بوده و میزان غذاهای فیبردار در آن زیاد باشد) استفاده می کنید، یک برنامه ورزشی منظم نیز برای خود طراحی کنید. در صورتی که اضافه وزن دارید، سعی کنید هفته ای نیم تا یک کیلو گرم وزن کم کنید، که این سرعت کاهش وزن مناسب و ایمن است. در صورتی که از یک رژیم غذایی شدید استفاده کرده و سعی کنید وزن خود را به سرعت کاهش دهید، ممکن است ذخیره مواد مغذی بدن شما به سرعت تمام شود، که مسلما برای باردار شدن و آغاز حاملگی مناسب نخواهد بود.
 به نقل از  وب سایت کودکانه


نظرات کاربران :
:نام
:نظر شما
لینک های مفید
لینک های مفید
تازه ترین مطالب
غذاهایی که شانس باروری را افزایش می دهدعکسهای کودکان و بچه های خوشگل چهار ورزش صبحگاهی تیتر یک روزنامه اطلاعات در ۲ روزراههای دوست داشتنمجموعه تلویزیونی «قهر و آشتی»عکس های زیبایی از آهوسالم ‌برگر به جای همبرگرآیا در مورد تغذیه درست و رژیم غذایی مناسب وضعیت بدنتان چیزی می دانید؟یائسگی وآثار کمبود استروژنداشتن یک رنگ موی ماندگارشش اشتباه بزرگی که زنان در رابطه با مردان انجام می‌دهنددانستنی‌های لازم‌ درباره رب‌ گوجه‌فرنگیطالع بینی شخصیت تمام ماه هاارسال پیامک ارزان وقتی که مورینیو به زانو در آمد چگونه با دزدی کودکان مقابله کنیم ؟ طرحهای دکوراسیون یک روزهخواص ماشطرز تهیه پاناکوتاکربوهیدرات‌های دشمن کبدغذاهایی که موجب نشاط میشوندچشم درشت ترین حیوانات دنیا مانتوهای اسپرتیک جاسوس زن آمریکایی در ایران دستگیر شدآرتروز گردنزنان خیابانی سر شماری می شوندکاپدگَی یک عذای تایلندیبیـمـــاری های قلبیخوراک مرغ و برنج رژیمیفلفل دلمه ای، مفید برای دیابتی هامشاوره خرید لپ تاپپندهای پرشکی مولا علی (ع)پیراشکی سیب زمینی و نان سیر دارمصرف آجیل افزایش‌ دهنده شیر مادران استبا دوربین عکاسی لحظه های سفر را قاب کنیدهزینه باور نکردنی برنامه بفرمایید شامجذابترین زن دنیاقایق سیب‌زمینی گل آرایی با گل خشکعینک آفتابی ضدگلولهبنای تاریخی تخت جمشیدامین حیایی و همسرش نیلوفرآهنگ پیشواز همراه اول و طریقه غیرفعال کردن آنزنی 45 ساله که برای بار بیستم باردار استجهان شگفت آور کروکدیل هاهماورچگونگی برخورد با سوالات جنسی کودکانسریال «فاصله‌ ها»